فیلم ها و مقالات آموزشی

پاراگلایدینگ چیست؟

پاراگلایدر

پاراگلایدینگ چیست؟

از همان آغاز ، بشر آرزو داشته که بتواند مانند پرنده پرواز کند. ما در حال گذراندن لحظه‌ای باورنکردنی از تاریخ هستیم: در زندگی ما ، این رویا محقق شده است.

پاراگلایدر ساده‌ترین و خالصانه‌ترین شکل پرواز انسان است. پریدن و فرودآمدن با پاراگلایدر نه تنها آسان است ، بلکه می‌تواند درون کوله‌پشتی بسته بندی شده و از روی شانه‌های شما آویزان شود. چه راهی برای سفر!

در حین پرواز ، شما در یک صندلی مخصوص بند دار هستید و به راحتی در زیر بال ، (یک بال پارچه ای بادی) نشسته اید. مواد مدرن (از جمله Kevlar و نایلونrip-stop) همراه با توسعه روش‌های دقیق تولید این ورزش خارق العاده را به در دسترس‌ترین شکل هوانوردی تبدیل کرده است.

پاراگلایدر به ما امکان می دهد پرواز مانند پرنده را تجربه کنیم: بدون موتور ، فقط زمزمه باد. خلبانان ماهر پاراگلایدر حتی می توانند مسافت زیادی را فقط با همان جریان هوای نامرئی که توسط دوستان پردار ما (پرندگان) استفاده می شود و سفر می کنند ، طی کنند. می‌توان مثل رویای ابدی انسان پرنده پرواز کرد!

آیا می دانید لئوناردو داوینچی بیش از 500 سال پیش اولین پاراگلایدر را طراحی کرده است !؟ در آن زمان مواد مورد نیاز برای ساخت پاراگلایدر وجود نداشت ، اما او پیش بینی کرد که چقدر می‌تواند جذاب باشد:

با یک بار چشیدن پرواز ، زمین را با چشمان معطوف به آسمان قدم خواهید زد ، زیرا آنجا بوده‌اید و آرزو خواهید کرد که برگردید.            لئوناردو داوینچی

ترجمه قسمتی از یک مقاله

مترجم: علی محمد خانلو