برنامه های انجام شده

سفر siv و استفاده از شبیه ساز چرخش در پاراگلایدر

شبیه ساز

با توجه به طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز چرخش و فشار G درپاراگلایدر، که به همت عزیزان هموطن در تهران، از روی نمونه های خارجی ساخته شده است، لازم دانستیم قبل از حضور در دوره امنیت پرواز با پاراگلایدر(siv)، هنرجویان تیم را در این شبیه ساز چرخش ، با چرخش پاراگلایدر و افزایش فشارG آشنا کرده و توان بدنی و ذهنی آن ها را مورد ملاحظه قرار دهیم. و در ضمن عکس العمل آن ها را در لحظات بحرانی که نیاز به کشیده شدن چتر کمکی دارند، مشاهده کنیم. خوشحالیم که به عنوان سومین گروه ایرانی از این دستگاه استفاده کردیم و امیدواریم همه گروه های پروازی از این امکان استفاده کنند و دلگرمی مبتکران پروازی بوده و امنیت هنرجویان خود را افزایش دهند.

بعد از استفاده اعضا از این امکان جالب دنیای پاراگلایدر، به سمت ساری حرکت کردیم تا در محل ساحل کرفون، سایت پاراگلایدر مخصوص دوره امنیت پرواز، دوره امنیت پرواز را اجرا کنیم.

متاسفانه، به دلیل عدم هماهنگی نیروهای انتظامی با انجمن ورزشهای هوایی مبنی بر لغو مجوز پرواز پاراگلایدر از محل مذکور، مجبور به لغو دوره اصلی شدیم و با اینکه مسافت هزارکیلومتری را طی کرده بودیم، مجبور شدیم ازسایت پاراگلایدر مهدیرجه برای پرواز خارج از دوره استفاده کنیم. همچنین در مسیر برگش از سایت پرواز پاراگلایدر آبسرد و سایت پرواز همت تهران، استفاده کردیم.

به هر حال، ما حصل اصلی این سفر، استفاده از شبیه ساز چرخش در پاراگلایدر بود.

امیدواریم با رفع موانع قانونی و اداری، هر چه زودتر ساحل کرفون بازگشایی شود تا خلبانان کشور بتوانند به راحتی دوره امنیت پرواز را که اساسی و ضروری است را سپری کنند.