فیلم ها و مقالات آموزشی

یک راز زشت

پاراگلایدر در تبریز

چه چیزی است که آموزشگاه‌های پاراگلایدر تقریباً همیشه برای گفتن به شما تمایلی ندارند؟

اینکه نتوانید با پاراگلایدر زیر باران پرواز کنید ممکن است شما را متعجب نکند. آنچه باعث تعجب بسیاری از مردم می‌شود این است که این ورزش واقعا حساس به آب و هوا است.

شرایط آب و هوا هنگام یادگیری باید درست باشد. وزش باد ملایم ، باد یکدست ، اما نه باد زیاد، لازم است. باد نیز باید در مسیر و جهت درست برای سایت بوزد!

زمان یادگیری ، اجتناب از هوای آشفته کاملاً ضروری است و بسیاری از روزهای به ظاهر خوب، آب و هوا برای آموزش مناسب نیستند.

اگرچه صلاحیت خلبانی پاراگلایدر تنها یک هفته یا بیش‌تر طول می‌کشد ، اما اگر مکانی را با آب و هوای نامطمئن انتخاب کنید ، این روند به معنای واقعی کلمه می‌تواند سال‌ها طول بکشد!

با وجود فداکاری زیاد، 2 سال طول کشید تا صلاحیت خلبانی را بدست آورم! حقیقت این است که ، اگر آنچه اکنون به شما می‌گویم را می‌دانستم ، می‌توانستم به راحتی در عرض چند روز بلیط آزادی‌ام را بدست آورم.

یکی از بدترین مکان‌ها برای یادگیری پرواز با پاراگلایدر انگلستان است! یکی از دوستان مربی من در انگلیس اخیراً شکایت کرد که در سه ماه گذشته عملاً هیچ روز آموزشی نداشته است و این تابستان بوده‌است (ظاهراٌ بهترین زمان برای یادگیری!).

در همین حال ، برخی از وب سایت‌های آموزشگاه‌های انگلستان ادعا می‌کنند که بیش‌تر روزها قابل پرواز هستند ، یا حتی “ما هر روز پرواز می‌کنیم”. این هرگز نمی‌تواند درست باشد. هیاهوی تبلیغاتی را باور نکنید و لطفاً دست کم نگیرید که تلاش برای یادگیری در مکانی مانند انگلیس چقدر ناامیدکننده است!

سرانجام برای تکمیل مدارک خود به خارج از کشور سفر کردم.  با تجربه امروز ، کاش این کار را از همان ابتدا انجام می‌دادم! مطمئناً شما می‌توانید در هر کشوری که دوست دارید پاراگلایدر را یاد بگیرید ، اما اگر هوا مانند انگلیس متزلزل باشد ، خود را برای انتظارات وحشتناک اطراف آماده کنید. نیازی به ذکر نیست که زمان سفر، تلف شده است.

اگر یک مدرسه انگلستان قول دهد در چند روز شما را واجد شرایط کند با ذکر “اگر هوا کاملاً مناسب باشد!”، مراقب باشید ، تقریباً هرگز هوا کاملاً مناسب نیست!

آرزوی من برای شما این است که از این اشتباه بسیار پرهیز کنید. بنابراین….

برای اینکه بلیط آزادی به سرعت و با حداقل استرس ممکن محیا شود، جایی را با هوای پرواز قابل پیش بینی انتخاب کنید !!

و …. احتمالاً در هزینه‌های زیادی هم صرفه جویی خواهید کرد !!

به علاوه، در این مسیر، شما با یک آفتابگیر ، داستان‌های بیش‌تر و عکس‌های بهتر به خانه می‌آیید. و در این فرآیند حتی بیش‌تر سرگرم شده اید.

به هر حال ، یکی دیگر از بزرگ‌ترین موارد آموزش در انگلیس و شمال اروپا این است که: با هوای نامناسب ، معمولاً باید مدت طولانی بین پروازها صبر کنید. بهبودها در بهترین حالت پراکنده خواهند بود و فقط به ناامیدی شما می‌افزایند.

تصور کنید که رانندگی با اتومبیل را اینگونه یاد بگیرید: یک درس سریع 15 دقیقه‌ای ، و سپس هفته‌ها یا ماه‌ها قبل از یک درس 15 دقیقه‌ای دیگر منتظر بمانید. طول می‌کشد !! با یادگیری در جایی با آب و هوای سازگار و قابل اعتماد ، بسیار سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

اگر از این راهنما توصیه دیگری نمی‌گیرید: مکانی با آب و هوای مناسب انتخاب کنید !!

ترجمه قسمتی از یک مقاله

مترجم: علی محمد خانلو