تبریز پاراگلایدینگ گروهی ورزشی است. که به اهتمام استاد یوسف باقرزاده تشکیل شده است.

  هدف آن، آشنا کردن مردم، با ورزش پاراگلایدینگ است. تا لذت پرواز در آسمان فراگیر شود.

  این گروه در قالب آموزش پرواز و  پرواز تفریحی فعالیت میکند.

  اعضای اصلی گروه از سالهای 1387 و 1388 وارد دنیای پرواز شدند. ارتباطات کم و عدم دسترسی به منابع اصلی و معتبر، سرعت یادگیری و پیشرفت را بشدت آهسته و کند  کرده بود.

  در سال 1389 استاد باقرزاده به همراهی دو تن از سایر دوستان، توانستند اولین مربیان مجاز استان باشند.
  با فعالیت جدی و تلاشهای فراوان تیمی، این رشته پر هیجان در میان سایر ورزشکاران و عموم مردم جایگاه نسبتا مناسبی بدست آورد.

  با اضافه شدن به تعداد ورزشکاران و وجود اختلاف سلایق، نیاز به وجود گروه های مختلف و مستقل بیش تر نمایان شد. بالاخره در سال 1394 استاد باقرزاده با همراهی خلبانان با سابقه و جوان تیم، امید مقدمیان و علی محمدخانلو، گروه مستقلی تشکیل دادند.

از ابتدای راه گروه، دوستان بسیاری همراه ما بودند و حمایتمان کردند.

استاد باقرزاده در سال های 97-1396 به عنوان رئیس کمیته ورزشهای هوایی استان، فعالیت داشت. و تلاش های فراوانی برای پایبند بودن خلبانان و مربیان به قوانین داشتند. ولی متاسفانه جامعه ما چنین تلاش هایی را بر نمی تابد.

دیگر عضو گروه، امید مقدمیان، از خلبانان مسافت استان، همواره در رسیدن گروه به اهداف خود، و حضور فیزیکی چشمگیر و همیشگی خود از ارکان اصلی بقا گروه می باشد.

همچنین خلبان علی محمد خانلو، یکی از خلبانان پیشرو رشته مسافت استان است. او در پیشرفت این رشته در استان تآثیر فراوانی داشته است. مسیرهای ویژه و نو و رکوردهای این خلبان تا سال ها دست نخورده و مایه تلاش سایر خلبانان استان بوده است. رکورد مسافت آذربایجان تا سال 1396 به مدت چهار سال به نام او ثبت شد.

اکنون با تجربه ای 10 ساله، مفتخریم، تجربه و دانش خود را در اختیارعاشقان آسمان و رشته پرواز پاراگلایدر قرار دهیم.